Mijn vriendin wil haar schuld aflossen. Is het slim dit voor haar voor te schieten of zal ik het haar ouders laten doen?

schuld €500,-
Ze wil het zelf aflossen en dit moet voor 1 september. Ze vertelde het me gisteren en ik vroeg me af of het slim is dat ik het voorschiet, en niet tegen haar ouders vertel. Of dat ze het tegen haar ouders verteld en ze misschien er wel meer van leert maar de kans heeft om beperkt te worden in haar doen en laten.

leeftijd vriendin: 19

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 smarty 91

Het beste antwoord

Deze vraag heb ik al eerder voorbij zien komen met een hele hoop reacties... zat daar niets bruikbaars bij? Ik zou het aan haar ouders vertellen, misschien kunnen die nog eens creatief meedenken in een oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ik zou gewoon kiezen voor laten schieten en als ze het geld kan missen dat ze het terug betaald (alleen als het een goede vriendin is) en tegen haar ouders zeggen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien het UW vriendin betreft waar u een relatie mee heeft, dan kunt u het onder uw voorwaarden voorschieten.
Indien u GEEN relatie met haar heeft, dan kan zij beter haar ouders om hulp of advies vragen.
Heeft zij geen lening bij haar stufi?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lastig...heeft ze vaker schulden ? en wat voor schuld? Kijk,is het een schuld wat vaker voorkomt en iets duisters is ( door drank of drugs etc) zou ik haar ouders in lichten.
Maar een schuld wat eenmalig is en niets duisters zou ik zelf voorschieten .
In het eerste jaar van mijn relatie zat ik met een schuld van 200 euro ( is tien jaar geleden) opgebouwd door meerdere malen auto pech,en abnormale mobiele telefoonrekeningen,ik ben mijn partner eeuwig dankbaar dat ze mij het geld heeft voorgeschoten ook al hadden wij nog maar net een jaar een relatie.Maar het was voor mij een blijk dat zij mij vertrouwde.
En ik heb er toen van geleerd ( met abnormale mobiele rekeningen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let op: dit is geen relatieadvies maar puur financieel advies.

De vraag is: kan jij het geld missen ook al krijg je het nooit terug? Zo ja, leen het haar dan uit, maar zeg in jezelf dat je het aan haar gegeven hebt. Dan is het voor jou afgeschreven en kan je alleen maar verrast worden als ze het terugbetaalt.

Heb je het daarentegen ooit nodig, of kan het je het nodig hebben omdat het je noodspaarpot is, doe het dan niet. Als ze het bij de oorspronkelijke schuldeisers niet voor elkaar krijgt te betalen, waarom zou ze dat wel bij jou kunnen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ALs je vriendschap je lief is dan NIET lenen.
ZEKER als de optie van het lenen van ouders tot de mogelijkheden behoort!

Ik heb het ZOO vaak mis zien gaan.
Allemaal zeggen ze dat ze vrienden (-innen) vertrouwen maar het blijft dat als je iemand geld ziet uitgeven aan iets wat in de ogen van een ander onnodig is, je je eerste irritatie al te pakken heb (zolang er nog niet is afgelost). Vrienden moet je onder alle omstandigheden helpen maar geld=zaken en zaken moet je niet doen met vrienden.
12 jaar geleden
Ik ken haar niet, maar heb zelf een vriendin gehad van wie ik haar schulden betaald heb. Het is uit en dat geld zal ik niet terug krijgen. Aks de relatie pril is zou ik het niet doen.