Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel zal een Marokkaanse bruiloft ongeveer gaan kosten?

- Uitnodigingen
- Fotograaf
- Muziek
- 3 tot 7 jurken voor de bruiD
- +- 450 mensen
- Zaal
- Hapjes
- Eten
- Bruidstaart
- Bedankjes

De laatste 'hoeveel-kost'-vraag hoop ik, heb gewoon even geen pc tot mijn beschikking.

Toegevoegd na 48 seconden:
Wow, ik hoor net dat de zaal waar ik 't wil gaan houden, al €7500 kost..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb geen verstand van Marokkaanse bruiloften, maar ben onlangs getrouwd voor ongeveer het bedrag wat jou feestzaal kost... :)

Anyway, het is heel moeilijk om een schatting te geven, want het is maar net hoe duur en hoe luxe je het wilt maken.
Uitnodigingen: vanaf 2 euro p.s. (heel simpel) tot ...
Fotograaf: een professionele fotograaf vraagt al v.a. 600 euro voor een halve dag, album e.d. komt er nog bij
Muziek: voor 500 euro heb je een goedkope band, wil je meer, dan kost dat ook ruim meer....
Jurken: echte bruidsjurken gaan vanaf 500 euro bij budgetwinkels, vanaf 1000 euro bij bruidswinkels tot vele malen het meervoud. Tip: kijk ook eens naar galajurken.
450 gasten: tja, wat ga je ze schenken? Elke gast kan zo een paar tientjes wegdrinken op een avondje, reken maar uit. Schenk je ook sterk, wordt het nog meer.
Zaal: die heb je net zelf al gevonden, weet niet welk kasteel je afhuurt, maar die prijs is enorm!
Hapjes: van minimaal 1 euro tot een paar euro PER hapje! voor 450 personen x paar hapjes per persoon
Eten: 15 euro per persoon voor een simpel buffet, tientallen euro's voor een echt diner.
Bruidstaart: ook erg afhankelijk van je wensen, maar een paar euro per persoon
Bedankjes: paar euro per persoon
Vergeet de ringen niet, die kunnen ook aardig wat kosten.
Bloemen kosten ook aardig wat, paar honderd euro minimaal