Kan ik het te veel betaalde/ verbruikte bij de woningbouw terug krijgen?

Ik had een zeer oude verwarmingsketel, waardoor ik als alleenstaande net zoveel gas verbruikte als een zespersoonshuishouden. Ik heb ik geklaagd bij de woningbouwvereniging maar pas naar een jaar kreeg ik een nieuwe ketel met als gevolg dat ik ook veel te veel heb betaald. kan ik dat gaan verhalen bij de woningbouwvereniging?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Teveel betaald voor wat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat een aantal jaren voor hoe lang een ketel mee gaat en wanneer hij dus vervangen moet worden, meestal is dit wel terug te vinden in je huurcontract.
Heb jij langer met je ketel gedaan dan de afgesproken periode maak je wel kans op teruggave
itsme
12 jaar geleden
Heb je inmiddels al een jaar met die nieuwe ketel je huis verwarmd? Pas dan kan je echt een vergelijk maken tussen het verbruik van de oude en de nieuwe ketel.
Want een moderne verwarmingsketel is ongetwijfeld zuiniger dan een ouderwetse, maar de isolatie van je huis is een minstens zo belangrijk aspect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, wij woonden in een oud huisje, met een redelijk nieuwe verwarmingsketel, maar de isolatie was zo slecht, dat de kosten erg hoog waren. Veel klachten naar de woningbouw, maar hoe zij het ook probeerden, het huisje bleef slecht geisoleerd. Heb nu gelezen dat ze toestemming proberen te krijgen om die buurt te slopen en herbouwen..Groot gelijk geef ik ze.. Kost meer dan het waard is...

Antwoorden (2)

nee, je hebt betaald naar je gebruik, de ketel kan dan wel de oorzaak zijn, maar je hebt dat huis zo geaccepteerd. Je hebt een nieuwe ketel, dus het probleem is opgelost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is niet helemaal waar, de verhuurder is verplicht om te zorgen voor onderhoud en vervanging van de ketel. Als hij hierbij in gebreke is gebleven kan je zeker kijken of je iets kan terug krijgen.
Toen je je huurcontract tekende ben je akkoord gegaan met de woning, in de staat waarin hij verkeerde, en met het huurtarief.
Je hebt dus niet teveel betaald, je hebt betaald wat je overeengekomen bent.
Huren heeft voor- en nadelen. Het nadeel, in dit geval, is dat je helaas geen zeggenschap hebt over welke verwarmingsketel er geïnstalleerd is. Het voordeel, in dit geval, is dat je de aanschaf- en installatiekosten van verwarmingsketel door de verhuurder moesten worden opgebracht.

Het kan zijn dat de te hoge kosten veroorzaakt zijn door achterstallig onderhoud. Het is de vraag of dit aantoonbaar is. Je kunt contact op nemen met de huurcommissie om te informeren of ze deze zaak in behandeling willen nemen.
Voor meer informatie hierover kun je even de site van de huurcommissie raadplegen.