Waarom als je een waardebon van 25 euro hebt en je koop iets voor 8 euro bv gaat dat niet, want je moet alles opkopen?

waarom doen de winkeliers dat.
Bij mij is dat vandaag gebeurt in de ici paris xl.
Maar bij de h&m had ik ook een bon en daar was er geen probleem, daar kreeg ik gewoon weer een waardebon van het geld wat ik nog over had.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Omdat de bedoeling van waarde bonnen is dat je er iets voor koopt liefst iets wat duurder is dan de bon. Maar niet om er contant geld voor te krijgen en dat dan elders te besteden.

Toegevoegd na 40 seconden:
Cadeaubonnen kosten de winkelier geld.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe kosten cadeaubonnen de winkelier volgens mij geen geld. De cadeaubon is gekocht, dus de opbrengst is al binnen. Het kost de winkel wel geld (omzet) als de winkel op de cadeaubonnen contant gaat terug betalen. Of zie ik nu iets over het hoofd? Aan cadeaubonnen wordt ook just geld verdiend omdat veel van de cadeaubonnen in een laatje in een kastje blijven liggen en nooit ingewisseld worden.
ronron1212
12 jaar geleden
Een kadobon is meestal een vvv bon of iets dergelijks deze organisaties vragen geld voor deze bonnen. er moet namelijk een administratie worden bijgehouden ze moeten gemaakt worden verkocht en weer uit betaald aan de winkelier.
meestal koop je meer dan die 25 euro, om de bon op te maken, dat is het plan achter de bon, veel bedrijven moeten een deel van de waarde van hun bon betalen aan de organisatie waar ze bij zijn aangesloten, dus maken zij niet veel winst op de bon, daarom hopen ze dat jij 30 euro besteed in plaats van de 25 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke winkel(-keten) heeft zijn eigen regels voor waardebonnen.
Helaas voor jou heeft Ici Paris XL kennelijk de regel dat ze geen waardebon voor het resterende bedrag teruggeven.