Psychologische prijzen ; net onder de 10 lijkt het altijd nét even goedkoper. Dat is het zelfde effect als een broek van 9,99 die goedkoper lijkt dan die van een tientje.
De meeste prijzen eindigen overigens op 9,95 of 5,95 ; let maar eens op. Alleen bij grote bedragen willen ze nog wel eens 'afronden' op een hele euro ; 499,- / 999,-
Zelfs met huizenprijzen 'trappen' we er in ; 129.500,- 189.500 ; lijkt allemaal nét effe goedkoper. Maar dat is dus puur het psychologisch effect, en omdat het werkt, blijft men het doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit werkt psychologisch het beste op de psyche van de consument...

Een consument is veel eerder geneigd om een product te kopen als dit op ,9, of ,99 eindigd dan, wanneer dit op ,95, of ,96 eindigd...

De dagelijkse boodschappen uitgezonderd...

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens moet ik zeggen dat ik afgelopen week ook een ,6 en een ,4 aan de pomp heb gezien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Puur psychologisch om de klant te beinvloeden.
0,99 cent is nog net geen euro,terwijl je toch een euro betaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op 100 liter betaal ik maar 99 euro en geen 100 euro. Dus dit gaat niet op...
99 cent lijkt veel goedkoper dan 1.00 terwijl je afgerond toch hetzelfde betaald