Waarom wordt gezegd dat CEOs hun onderneming vaak geen goede dienst bewijzen, terwijl juist zij zorgen dat het bedrijf aan de top blijft?

CEO's moeten toch hun werk goed doen om hun positie te behouden..

Weet jij het antwoord?

/2500

Zij bepalen de strategie van een onderneming. De strategie van een onderneming is de lange termijn visie. (Waar willen we naartoe) Vervolgens moet de tactiek bepaald worden. (Hoe gaan we dat doen en wat hebben we nodig en op wlke termijn) Dan volgt het operationele gedeelte:We gaan aan de slag Vervelend is dat tussen strategie en tactiek en operationele fase veel tijd zit. In deze 'verloren' tijd verandert de markt en kan het hele proces opnieuw beginnen. Verder hebben CEO's vaak geen enkele emotionele binding met het bedrijf en zeker niet met de werkvloer. Ze vergeten voor het gemak dat daar de centen verdiend worden. En natuurlijk is er sprake van Haantjesgedrag. (Mijn kantoor en auto moet groter en mooier want dat geeft een groter aanzien) Mijn advies is: Back to the basics en doe waar je goed in bent en laat de vakmensen hun werk doen.

Omdat alleen de slechte directeuren het nieuws halen. Als alles goed en geruisloos verloopt is er niemand die daar verslag van doet. Daardoor ontstaat er negatieve beeldvorming bij sommige mensen. Dat is terugkeerend fenomeen, bij alle groepen mensen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100