Wat te doen als je per ongeluk je pincode hebt verklapt?

Stel iemand weet je pincode, kan diegene daarmee je bankrekening leeghalen. Of is daar ook een pinpas bij nodig?
Of zou het ook via ING internetbankieren kunnen gebeuren (wat ik ook heb namelijk).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.8K

Het beste antwoord

Je PINcode hoort alleen bij jouw pasje, zolang er niemand met die pas vandoor gaat of een kopie van de magneetstrip maakt dan kan niemand wat met de 4 cijfers.
Bij ING internetbankieren gebruik je nooit je PINcode, daar stel je een zelfbedacht wachtwoord in en je krijgt TANcodes toegestuurd om betalingen te doen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is jammer dat de ING niet de mogelijkheid biedt om zelf je PINcode te kiezen, bij sommige andere banken kan je dat wél doen.
Als je op zeker wilt spelen dan moet je de pas blokkeren en een nieuwe aanvragen, maar in het door jou geschetste geval loop je nog geen direct gevaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Desbetreffende persoon kan nooit aan mijn pinpas komen. Maar twijfelde dus of diegene met enkel mijn pincode iets kon doen..

Andere antwoorden (3)

Als u uw pincode (per ongeluk) aan iemand anders heeft gegeven, dient u uw Betaalpas direct te laten blokkeren, zodat er geen misbruik van kan worden gemaakt. Bel +31 (0) 58 212 60 00 (7 dagen per week 24 uur per dag). U kunt dan direct een vervangende Betaalpas aanvragen. Daarbij krijgt u ook een nieuwe pincode. Een vervangende Betaalpas kost € 7,50. Heeft u een Wereldpas? Om uw pas te laten blokkeren belt u 0800-0313 (vanuit het buitenland belt u met +31 30 283 5372).

Let op! Uw oude pas wordt direct geblokkeerd voor alle geldopnames bij geldautomaten. Ook kunt u uw pas niet meer gebruiken in bijvoorbeeld winkels. Wel kunt u nog geld opnemen op het ING kantoor of postkantoor. De blokkade geldt alleen voor uw eigen Betaalpas. Als u een En/of Betaalrekening heeft, dan kan uw partner met zijn of haar eigen Betaalpas nog wel geld opnemen bij de geldautomaat en betalen in winkels. Indien u een gemachtigde heeft aangesteld voor uw Betaalrekening, dan blijft zijn pas ook nog geldig.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is een manier om aan geld te komen van de ing.
met alleen een pincode kan je echt niet veel.
Hij heeft er natuurlijk wel je pinpas voor nodig.
En op ING internetbankieren heb je een speciaal wachtwoord.
En als het echt moet kun je ook gewoon een nieuwe pincode aanvragen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe kan diegene daar weinig mee. Maar wordt je rekening plots leeggehaald ben jij degene die een probleem heeft. kortom ik zou op veilig gaan en een nieuwe pas met pc aanvragen.