Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je met terugwerkende kracht huurtoeslag krijgen?

Beste mensen,
Ik ben student en woon in een appartement. Ik woon hier samen met een ander en we hebben een gezamenlijk inkomen van 21000 per jaar ong. (Ik stufie plus bijbaantje en zij werkt fulltime (bbl) de huur van het huis is 348 euro excl. En we huren bij een woningbouwcorporatie.

Zo lomp als ik ben geweest heb ik eig nooit echt gechecked of we recht hebben op huurtoeslag en ik heb het opgezocht maar das allemaal veel te ingewikkeld voor me.

Hier alles nog op een rijtje

Gezamlijk inkomen +- 21000 (jaar)
Allebei de leeftijd van 20 jaar
Huur huis; 348 (kaal)
Ik student zij ook maar dan in BBL vorm
We zijn de enige bewoners van het appartement

Heb ik recht op huurtoeslag met deze situatie?

En zoja, hoeveel? En dan nog de laatste vraag:

Kun je dit met terugwerkende kracht krijgen? Want we wonen er nu 9 maanden ongeveer dus das een lekker bedragje mochten we eventueel in aanmerking komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Hoi,

Nee,helaas buiten de maand waarin je je het aanvraagt gaat het niet !
Terugwerkende kracht kennen ze niet bij de belastingen,daar kan je ook checken hoeveel jullie krijgen en de boel aanvragen on line !
Wat je wel tot 5 jaar terug kan aanvragen via T formulier is je teveel betaalde belastingen van alle witte bijbaantjes !
Je moet wel de jaaropgave's hebben maar raad je aan sowieso alles (bonnetjes,rekeningen,jaaropgave's etc.) van de afgelopen 5 jaar te bewaren want de belasting kan tot 5 jaar terug aanslaan en dan geld omgekeerde bewijslast vaak!
Dus mochten jullie dit nog niet gedaan hebben is een aanrader en levert veel meer op dan gedacht of je huursubsidie !
Zorgtoeslag kan je meen ik ook via de tax site aanvragen net als het terugvragen van je belastingcentjes !!
Succes!!

groet Simon

Toegevoegd na 8 uur: