Als je bij verdiend via een vrijwilligersvergoeding, mag je vaak de vergoeding wel houden. Meer info over vrijwilligersvergoeding, die bijgaande link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom een min? het is waar.
dikwijls houdt je aan vrijwilligerswerk meer geld over dan aan een gewone baan, omdat het onder onkostenvergoeding valt, en die hoef je niet in te leveren

Andere antwoorden (3)

Ja, onbeperkt zelfs ; hoe meer hoe liever.
Alleen wordt je inkomen vervolgens uitsluitend aangevuld tot bijstand, en boven dat bedrag krijg je - uiteraard - geen bijstand meer, want dat heb je dan ook niet nodig.

De WWB geeft nog slechts de mogelijkheid om gedurende één periode van 6 maanden aaneengesloten een gedeelte van inkomsten uit arbeid vrij te laten, mits die arbeid naar het oordeel van het college bijdraagt aan de arbeidsinschakeling (artikel 31 lid 2 sub o WWB). De vrijlating bedraagt 25% van de arbeidsinkomsten met een maximum van € 173,00 per maand. De gemeente moet dus bepalen of de arbeid naar haar oordeel bijdraagt aan de arbeidsinschakeling.Buiten deze mogelijkheid mag u dus niets bijverdienen. Alle inkomsten worden gekort op de uitkering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, onbeperkt zelfs ; hoe meer hoe liever.
Je haalt me de woorden uit de mond.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plusje.
ze hebben hele graag dat je werkt en zelf (een gedeelte van ) je inkomen verdient.
echter nu het rijk de taken en regels aan de gemeente over gedaan heeft, mag iedere gemeente zelf kiezen, of ze de (max) 173 euro laten houden of niet toekennen. bij ons in de gemeente mocht je dus nul houden van wat je verdiende.
Ja dat mag maar je wordt wel gekort op je uitkering, dit komt re op neer dat je maar iets van meer hebt dan wat je anders zou ontvangen. Eventuele onkosten vergoedingen die je ontvangt voor vrijwilligers werk zijn vrij, maar moeten ook echt gedekt zijn door aantoonbare kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kort gezegd, je mag het wel, maar je moet het opgeven dan zul je je uitkering of althans een deel daarvan moeten inleveren