Wat is het adres als ik een brief wil sturen naar de minister van Financiën?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Ministerie van Financiën
Korte Voorhout 7
Postbus 20201
2500 EE Den Haag

maar ze hebben liever dat je het gewoon naar postbus 51 stuurt.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
postbus 51 is m.i. niet de postbus van ministeries maar voor het vragen van inlichtingen aan de overheid.
itsme
12 jaar geleden
@hajete:
op hun website staat letterlijk:
U kunt uw vragen, opmerkingen of suggesties aan het ministerie van Financiën doorgeven via het contactformulier. Uw vraag wordt dan door Postbus 51 in behandeling genomen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een algemene vraag hebt of een brochure wilt bestellen bij de Rijksoverheid, dan kun je inderdaad een mail of contactformulier per internet naar postbus 51 sturen.
Als je een serieuze brief ter behandeling door het ministerie aan de minister of de staatssecretaris hebt, bij voorbeeld een verzoek om toepassing van de hardheidsclausule, dan stuur ik de ondertekende brief zeker niet naar postbus 51 maar naar postbus 20201.
Dit heb ik zo-even bij tel. 0800-8051 geverifieerd.
Uit ervaring met de overheid weet ik dat brieven met handtekening tot dusverre anders worden behandeld dan mailberichten, want daarvoor geldt een voorbehoud.
De Nationale Ombudsman heeft voor dit verschil in behandeling bij de overheid aandacht gevraagd.