Mag een stichting subsidie aanvragen/krijgen?

Zoja, zijn er bepaalde voorwaardes.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Aaanvragen mag altijd. Niet elke stichting komt in aanmerking voor het krijgen van subsidie, want het statutaire doel en de feitelijke werkzaamheden moeten een algemeen nut hebben.
Althans als je subsidie van een overheid wenst.

Toegevoegd na 13 uur:
Krijgen van subsidie is niet aan een wet onderworpen.
Wel is het ter voorkoming van door de stichting mogelijk verschuldigde schenkbelasting nodig dat de stichting een verklaring heeft van de Belastingdienst dat het een algemeen nut beogend instelling is. (ANBI-erkening)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dat mag.
Belangrijk is om je goed voor te bereiden voor je je subsidie aanvraag doet.
In onderstaande link staan erg veel tips.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarnaast zijn niet alle subsidies toe te kennen. Zo is bijvoorbeeld Energie Investerings Aftrek (EIA) een korting op de vennootschapsbelasting. Aangezien een stichting geen vennootschapsbelasting betaalt heeft de stichting geen baat bij deze aanvraag.