Wat te doen als je de pincode van je creditcard vergeten bent?

Heb 2 maanden geleden een creditcard aangeschaft en pas 1x gebruikt. Nu realiseer ik me dat ik mijn pincode niet meer zeker weet. Er komt wel een getal in me op maar of dat juist is weet ik niet. Kan je het ergens testen zonder schade aan te richten? Kan je de kaart bv in de automaat stoppen en dan je saldo opvragen? Stel dat het nummer dat ik nu in mijn hoofd heb fout is, blokkeert hij dan de kaart? Binnenkort heb ik hem nodig in het buitenland dus durf ik niets te doen als ik de konsekwenties er niet van weet.

Toegevoegd na 6 dagen:
Ben vanmiddag bij het kantoor van de ING bank gaan vragen hoe het zit. Je kunt in de automaat met een creditcard niet je saldo checken zoals je wel met je gewone pinpas kan. Je kan er wel geld mee opnemen maar dat kost je dan €4,50 transactiekosten; in het buitenland ook. Bij de ING kan je niet zelf een nieuwe pincode voor je creditcard bedenken. Wat ze wel doen is jou de bestaande code nogmaals toesturen. De volgende week zal ik dus weten of de cijfers die ik in mijn hoofd heb juist zijn.

12 jaar geleden
18.9K

Het beste antwoord

Je kunt met je creditcard + code ook geld opnemen uit een geldautomaat (Wel transactiekosten, in tegenstelling tot nornale bankpas). Dus op die manier kun je eenvoudig uitproberen of je code correct is. NB Na 1 keer foutief ingevoerde code zal je card overigens niet meteen geblokkeerd worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je het getal, dat je nu in je hoofd hebt, een keer uitprobeert en het blijkt fout te zijn, is er nog niets aan de hand.
Ga naar de site van de uitgever van je creditcard en vraag daar naar verdere informatie. Misschien staat er wel een tab waar je zo al meer te weten komt. Anders neem je even contact met de uitgever van de creditcard op en vraag daar wat je moet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste is om bij de bank waarvan je een creditcard hebt binnen te lopen als je het zeker wilt weten en niets wilt uitproberen. Je krijgt je pincode vervolgens of meteen bij de bank of binnen een paar dagen thuisgestuurd.
Vergeet geen geldig legitimatiebewijs mee te nemen.

Daarnaast is het volgens mij zelfs bij een aantal banken mogelijk deze via internet aan te vragen wanneer je je inlogd op de website.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
+
nieuwe aanvragen, duurt ongeveer 5 werkdagen