18 jarige, bruto/netto salaris? Vakantiewerk en 13e maand?

Beste mensen,

Wat is een normaal bruto/netto salaris voor een 18 jarige?
En wat houdt vakantiewerk in, maar dan 13e maand bonus?

Bij de een winkel, verdien ik 4,50 bruto.
Is dat niet mager voor een 18 jarige?

En welke winkels/bedrijven, verdienen ongeveer goed voor een 18 jarige.

Toegevoegd na 28 minuten:
Oke, bedankt Jelle. Vind het zelf zeer maggertjes.. :(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Het wettelijk minimumloon per week is voor een 18-jarige circa € 150,70. Als er geen CAO is dan is dat het minimum, meer mag.
Als je circa € 653 bruto per maand zou krijgen dan wordt er belasting ingehouden omdat je vanaf € 6.400 per jaar belasting betaalt (die je bij vakantiewerk terugkrijgt).
Als je werkgever wil meewerken, dan is het wijs om te opteren voor de scholieren/studentenregeling voor de inhouding van loonheffing.
Daarover gratis informatie bij de Belastingdienst via 0800-0543.
Dan wordt de loonheffing bij elke loonbetaling bepaald maar cumulatief steeds per kwartaal uitgerekend. Als je elk kwartaal dat je werkt onder bruto € 1.600 blijft werkt het prima. Daarboven geschiedt inhouding (per kwartaal).
Als je per jaar toch minder meer dan € 6.400 bruto krijgt, kun je de ingehouden belasting terugvragen vanaf het eerste kwartaal van het volgend jaar.
Let op!
Deze informatie geldt voor Nederland, dus niet voor Vlaanderen (België).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

4,50 per uur is een goed salaris voor een 18 jarige. Zie http://www.zoekbijbaan.nl/studenten/handleiding.php?link=8

Avond en nachtwerk verdient goed.

Vakantiewerk houdt in dat je tijdens de vakantie invalt voor medewerkers die op vakantie zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij ligt dat eraan of je een eigen woning hebt of niet op 18-jarige leeftijd. Zo ja, dan zou je echt het minimumloon moeten krijgen van een volwassene. Als je nog bij je ouders woont, hoef je natuurlijk niks te betalen, zoals gas, water, licht en verdere woningdingen. Dan is €4,50 normaal. 13e maand bonus is als je iets extra's krijgt bovenop je maandelijkse loon (dus eigenlijk gewoon een bonus krijgt)