Wat zijn mijn rechten mbt lease auto bij bedrijf zonder cao?

Drie jaar terug heb ik via mijn werk een lease auto gekregen omdat ik een nieuwe functie zou gaan bekleden waarvan werd verwacht dat ik veel buiten de deur zou zijn. Door prive-omstandigheden ben ik teruggegaan naar mijn oude functie. De nieuwe functie heb ik daarna niet meer opgepakt omdat er een nieuw iemand werd aangenomen.
Hogerhand gaf aan dat ik de auto mocht houden en dat we het wel zien wanneer hij uit de lease gaat.

Nu is de algemene bedrijfsauto eruit gegaan en hogerhand heeft zonder overleg met mij gezegd dat mijn auto dan maar ingezet moet worden. Ik vind dit verder geen probleem alleen vindt de manier waarop niet juist. Daarnaast vraag ik me wel af: wat zijn hierin mijn rechten? Ik betaal een maandelijkse bijdrage over die auto. En ook wat zijn mijn rechten wanneer t contract afloopt?

Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Die maandelijkse bijdrage die vervalt op het moment dat je de auto inlevert.

Het contract is tussen het bedrijf en de lease maatschappij, daar heb jij eigenlijk niets mee te maken.

Als je de auto ook nog prive gebruikt, stopt ook de fiscale bijtelling dus de maandelijkse inhouding op je loon vervalt dan ook zodra je de auto inlevert.

De CAO zegt hier niets over. En het is geen onderdeel van je arbeidsovereenkomst, het was een auto die paste bij een functie die je niet (meer) hebt en je hebt gewoon enige tijd geboft dat je die auto mocht blijven rijden.
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
+
Als afgesproken (schriftelijk en/of mondeling) is dat je in de auto mocht blijven rijden totdat het leasecontract voor die auto afloopt dan is het van je afnemen van de leaseauto t.b.v. iemand anders niet overeenkomstig de gemaakte afspraak.