Boete voor drinken in het openbaar?

Ik heb gisteravond een boete gekregen voor het "nuttigen van alcohol op de openbare weg", ik zat dus met een paar maten een biertje te drinken in een parkje. Ik ben 16 jaar, hoe hoog word de boete?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (5)

Dat kost je €60,-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
60-80 licht eraan in welke stad je woont.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afhankelijk van het feitcode welke op je bon staat;

Op de weg (binnen een door de het College aangewezen gebied) alcoholhoudende drank nuttigen
feitcode F121A
70 euro

Dit kun je opzoeken op http://forum.infopolitie.nl/feitenboekje.php

Toegevoegd na 2 minuten:
Kan in jouw geval ook een andere code zijn. Maar dan weet je in ieder geval hoeveel boete je krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok dankjewel. En er is niet meer zoiets als kinderkorting? (a)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee helaas als je 16 bent moet je de volle prijs betalen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Huidige Feitcode E211a /E211b
€ 95,-- boete (wordt gehalveerd als overtreder jonger is dan 16jaar)
Had ik ook laatst in Nijmegen, dat kostte me 70 euro.. Jammer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
<16=30,- 16>=60,-