mag ing van persoonlijke rekening geld afnemen om schulden te vereffenen van een gezamenlijk krediet met mijn vrouw?mag ing mensen zonder geld zetten?

ing heeft al"mijn geld" van "mijn persoonlijke rekening gehaald om een krediet te vereffenen. dit krediet gaat normaal gezien van de gezamelijke rekening.deze staat voor het ogenblik negatief.
kan een bank een persoon zonder gelden plaatsen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Waarschijnlijk heb je bij het aangaan van dat krediet er toestemming voor gegeven. Lees maar eens goed de kleine lettertjes. Als banken en verzekeringen ergens goed in zijn, is het wei in de KLEINE letterjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je geen en of rekening hebt en geen contract mede ondertekend hebt mag dat niet zo maar. Uitzondering is dat als je vrouw niet betaald zij omdat je getrouwd bent en waarschijnlijk in gemeendschap van goederen je als mede schuldenaar zien en dus vereffenen.
ronron1212
12 jaar geleden
Ja dat kan (doet)een bank !een bank heeft wel een sociaal gezicht maar geen plicht !!ga op tijd ,met je bank in gesprek indien je merkt dat het niet(even)goed gaat,dat je dus roder staat dan je toestemming voor hebt ! Sorry voor wat ik nu zeg maar jij staat rood op de ene rek en op de andere + het is ook goedkoper voor jouw en je partner om het te vr ff .ja bij de zelfde rechts persoon bij een en of rek mag dat !zeker bij gemeenschap goederen huwelijk of partner schap !ook al zou het niet helemaal kloppen ,je trekt aan de korte touwtjes!ga evt naar de gemeentelijke krediet bank voor financieel advies ps sterkte met de situatie blijf heel rustig ,nix verwijten ga voor een keurig info gesprek met je bank ,en zoek en vraag oplossingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In enkele gevallen kan de ING de lening vervroegd opeisen:
• als u door de rechter failliet wordt verklaard, dan wel de schuldsaneringsregeling
op u van toepassing is;
• als blijkt dat u onjuiste informatie heeft opgegeven, waardoor de ING ten onrechte een krediet heeft verstrekt;
• als u Nederland heeft verlaten of dat binnen enkele maanden zult doen;
• als u meer dan 2 maanden betalingsachterstand heeft en na ingebrekestelling nalatig blijft in de nakoming van uw verplichtingen.

Zorg voor voldoende saldo op uw Betaalrekening. Ook bij onvoldoende saldo heeft de ING het recht om de maandelijkse termijnbedragen van uw
Betaalrekening af te schrijven. Dit betekent dat u dan rood komt te staan op uw Betaalrekening. Het rentepercentage voor rood staan kan hoger zijn dan
voor uw Persoonlijke Lening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. Dat mag. Als jullie een gezamelijk krediet hebben opgenomen, zijn jullie beiden hoofdelijk aansprakelijk voor de schulden.

Wettelijk heeft een schuldeiser het recht om schulden die jij bij hen hebt te verrekenen met tegoeden die jij bij hen hebt. Dit geldt voor iedereen, voor banken, maar bijvoorbeeld ook voor je buurman.

Als jij € 100 tegoed hebt, en een schuld van € 50, mag de schuldeiser deze twee verrekenen. Daarna heb je geen schuld en € 50 tegoed.

Een schuld van € 100 mag ook verrekend worden met een tegoed van € 50, waarna je € 50 schuld over hebt.

Dit is een wetelijk recht van de schuldeiser.