Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In welke beroepen gebruik je wiskunde?

Ik moet voor school uitzoeken in welke beroepen (duidelijk) wiskunde word gebruikt. Ik moet dit dan ook in een tekening uit kunnen leggen. En omdat er zo veel beroepen zijn, vind ik dat erg lastig. Kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Je gebruikt eigenlijk in elk beroep wel wiskunde. Niet in dezelfde veelheid, maar als cassiëre bij de supermarkt moet je wel het wisselgeld uit kunnen rekenen.

Natuurlijk heb je wel beroepen waar het zowat bijna alleen maar draait om cijfers. Denk hierbij aan Economie/Wiskunde leraar, Accountant, Controller. Zoek het de economische richting op en je krijgt al snel met cijfers te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wiskunde leraar, piloot
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Economische beroepen, ik studeer zelf Bedrijfseconomie, en heb echt met elk vak (behalve engels) te maken met wiskunde!
Veel formules, maar ook gewoon hoofdrekenen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wiskunde docent, civiele techniekek -> Bouw
Architectuur,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Luchtverkeersleider, boekhouder
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elektromonteur (o.a. formules), landmeter, bouwkundige.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als automonteur heb je ook vaak formules nodig. Bij het berekenen van remvertraging, bij het berekenen van cilinderinhoud, motorvermogen, sterkteberekeningen bij constructies enz.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grafisch vormgever/DTP'er.

Zij moeten continu rekening houden met verhoudingen, formaten waarbij het uiteen loopt van cm tot px.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden