Pas heb ik iets gehoord/gelezen over de hoge rente die autodealers rekenen voor persoonlijke leningen. Dat zou ik dus even goed uitzoeken als ik jou was. Het kan dus veel voordeliger zijn om een lening af te sluiten bij je bank. De eisen zijn hetzelfde, dus daarvoor hoef je het niet persé bij de dealer te doen.
Minimale eisen voor het afsluiten van een financiering voor een nieuwe auto, is: 1- Je moet aan kunnen tonen dat je een vast inkomen hebt.
2-Je moet meerderjarig zijn
3- Je moet je kunnen legitimeren
Dan regelt de dealer alles voor je!
4 - je inkomen moet niet alleen vast zijn, maar ook voldoende want met een vaste aanstelling voor een krantenwijk krijg je niet veel. 5 - je moet niet te veel andere lasten hebben want anders kom je in de problemen. Als je inkomen goed is, maar je hebt bijvoorbeeld hele hoge huurkosten en alimentatieverplichtingen dan kan je beter niets lenen. 6 - Het BKR moet ook nog een positief advies geven...
Klopt ,Uw antwoord...want er wordt gevraagd naar de minimale eisen en die noemt U ! Alle overige eisen zijn gewoon "mooi meegenomen" voor zowel de nemer als de gever en niet relevant in het beantwoorden van deze vraag. Wie zegt namelijk,dat er niet iemand is ( een ouder meestal) dat die "garant" wil staan om dit te verwezenlijken. Staat niet genoemd in deze vraag !!
@Zoekertje, juist! jij leest de vraag tenminste goed! Ik zou er ook in kunnen zetten, dat een financiering helemaal geen goed idee is! Maar dat wordt niet gevraagd
Komt nog eens bij dat punt 4-5 en 6 die itsme aangeeft, vanzelf gecheckt worden door de dealer en als het er niet goed uitziet dan krijg je gelijk te horen dat je geen financiering kunt krijgen. Maar dat weet je zelf al een beetje van te voren.
Probeer ook verder te kijken dan de dealer. Wie weet kan de bank je wel voor een veel gunstiger tarief een lening verstrekken, waarmee je de auto ook kan betalen. Overigens heb ik ooit ook eens een lening genomen voor een nieuwe auto. Achteraf een stomme zet. Toen de auto al op was, en ik in een andere (goedkope tweedehands) auto reed, was ik nog de auto daarvoor aan het afbetalen. Als ik het opnieuw zou moeten doen had ik destijds een leuk tweedehandsje gekocht voor niet al te veel geld.
@paca29, mijn idee! liever een 2dehands auto die ik van mijn eigen geld kan kopen, dan een gefinancierde koets met alle gevolgen van dien! En door schade en schande wordt men wijs! :-)
Mij lijkt de meest belangrijke minimale eis: "Zeker weten dat je kunt afbetalen, ook als je de auto tegen een boom geparkeerd hebt
Toegevoegd na 1 uur:
Of zonder werk komt te zitten