Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet je via internetbankieren geld overmaken naar het buitenland?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.3K
paulus811
12 jaar geleden
vanaf welke bank? Ik heb ING en daar is het een bepaalde keuze in het betaalmenu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ingelogd bent bij je bank, dan zie je wel ergens uitleg in het betaalmenu.
Zoek daar even op, het verschilt namelijk per bank.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Met IBAN of BIC kun je geld overmaken naar het buitenland.
Dat is het internationale rekeningnummer dat bestaat uit je nationale rekeningnummer uitgebreid met een code voor het land.
Op de internet-site van jouw bank zal je bij overschrijven een optie vinden die deze mogelijkheid biedt.
Op "Mijn ING" vond ik daar alle voor mij alle relevante info.

Toegevoegd na 3 minuten:
IBAN=International Bank Account Number
BIC=Bank Identifier Code
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat hangt van de bank af natuurlijk, maar je hebt in ieder geval de IBAN code van de ontvanger nodig en een BIC code van de bank waar je het geld naar toe overmaakt. Het is verder meestal nodig dat je ook adresgegevens hebt van de ontvangende partij. Succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt aan het buitenland waar het geld naartoe moet.

Binnen de EER (de Europese Economische Ruimte - dat is de EU plus nog enkele landen) heb je IBAN en BIC nodig van de rekening waar het geld naartoe moet. Verder naam van de eigenaar van die rekening, en vaak ook nog adres en natuurlijk land.

Buiten de EER (bijvoorbeeld bij geldoverboekingen naar de VS) heb je vaak de SWIFT-code nodig van de bank waar het geld naartoe moet. In die gevallen maak jij het geld over naar de betreffende bank, en vul je in het omschrijvingenveld in voor welke rekening het geld eigenlijk bedoeld is. Dus jij maakt het geld over naar de bank, en de bank maakt het over naar de eigenlijke geadresseerde. In het beschrijvingenveld vul jij dan bijvoorbeeld in "For further credit to B. Obama, Washington DC, account 124-816-3264-128".

Hoe dat allemaal moet, hangt af van de bank waarmee jij internetbankiert. Soms vind je twee overschrijfmogelijkheden in het menu, één voor normale overschrijvingen en één voor internationale overschrijvingen. Soms kun je binnen het overschrijfformulier kiezen voor binnenlandse of buitenlandse overschrijvingen.
(Lees meer...)
Cryofiel
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding