wat is het welvaartsniveau van Nederland? En die van Amerika?

Graag in de VN-norm.

Bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Development Index (HDI) van de Verenigde Naties meet voornamelijk armoede, analfabetisme, onderwijs en levensverwachting in een bepaald land of gebied. In 2010 stond Nederland op de zevende plek met een waarde tussen de 0,850 en 0,900. De VS stond op de vierde plaats met een waarde die hoger is dan 0,900. De precieze waarde kan ik nergens voor je vinden.

Toegevoegd na 6 minuten:
Gevonden.. Nederland; 0,890. VS; 0,902. (http://hdr.undp.org/en/media/HDR_2010_EN_Table2_reprint.pdf)

Toegevoegd na 10 minuten:
het moet trouwens Human Development Index (HDI) zijn