Waarom krijg je bij een mbo-opleiding pas op je 18e studiefinanciering en bij hbo gelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Omdat wij leven in een voornamelijk prestatie gerichte maatschappij. Dat houdt dus in dat onze regels vaak zo ingericht zijn dat goede prestaties beter beloond worden dan minder goede. Hoe dat afgewogen wordt is niet altijd correct te noemen, maar helaas werkt het wel zo vaak!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O.a. Doordat de Kosten van een mbo opleiding zijn lager dan een hbo opleiding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal misschien voor sommige opleidingen zijn.
En omdat er vaak meer MBO scholen/opleidingen in de buurt zijn dan Hogescholen, waardoor er dus meer/verder gereist moet worden en dus krijgt men een OV kaart etc.