kan je de btw verrekenen met een verbouwing als je BTW plichtig bent?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag moet je wat verduidelijken ben ik bang. Iets meer info is wel handig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. Als je BTW plichtig bent, kun je betaalde BTW altijd terugvragen en dan is de tijdelijk verlaging van het BTW tarief (ik vermoed dat je vraag daar iets mee te maken heeft) op verbouwingswerkzaamheden er helemaal niet toe
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn reactie was niet in goed Nederlands geformuleerd: Het moet zijn: "En dan is tijdelijke verlaging van het BTW tarief op verbouwingswerkzaamheden helemaal niet van belang"

Antwoorden (2)

Dat kan alleen als de verbouwing in het belang van het bedrijf is.
Als je bv je woning verbouwd maar daarvandaan geen bedrijfsmatige handelingen pleegt kan het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van de verbouwing van een bouwwerk/gebouw dat eigendom is van of gehuurd is door je onderneming kun je de btw verrekenen in je btw-aangifte.