Wie heeft er tips voor een huishoudbudget van €100,= per week voor een gezin van 4 personen?

Per week heb ik een huishoudbudget van €100,=. Ik kom een heel eind, maar mijn man vindt dat ik teveel focus op eten. In de keuken sta ik uitstekend mijn mannetje, en eten weggooien is er ook niet bij. Toch lijkt het nooit genoeg te zijn. Wie heeft er tips?
Alexa

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Er zijn een heleboel tips om (nog) zuiniger met dingen om te gaan.

In het dagelijkse houshouden verliezen we veel geld doordat we bepaalde automatische gewoontes hebben. Door deze gewoontes te veranderen en een klein beetje bij te stellen kunnen we hier redelijk wat besparen.

In de huishouden categorie van onderstaande sites staan handige tips aan waarop je kunt besparen in het huishouden.
http://www.zuinig.info/geld_besparen.php?catid=9&cat=Huishouden

En natuurlijk heeft ook het Nibud budgettips voor allerlei onderwerpen.
http://www.nibud.nl/uitgaven/budgettips.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Winkelen in de Lidl en Aldi scheelt een hoop!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hadden ook 100 euro voor 4 pers: 2 volwassenen en 2 kindjes (4 jr en 16 mnd) het is een gepuzzel maar wij doen nu boodschappen bij de ah en Lidl , sommige dingen zijn goedkoper bij ah, hou aanbiedingen in de gaten en koop geen dure merken. Wij zitten nu op 80 euro in de week. , het is lastig maar te doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een boodschappenlijstje maken scheelt ook een hoop. Als je je daaraan houdt, koop je niet meer dan je nodig hebt. Alleen aanbiedingen die écht schelen én die houdbaar zijn, kun je extra kopen.
Verder kun je heel goed de seizoensaanbiedingen/opruiming benutten om iedereen van nieuwe kleren te voorzien, dat kan heel veel schelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kon je ook in aanmerking voor de voedselbank ?
Dat kan ook behoorlijk schelen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou nou. Ik weet dat dat in onze gemeente 150 per maand is. + €50 per persoon. Toch even navragen !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt alleen eten van de voedselbank als je in de sanering zit of budgetbeheer, niet bij een laag inkomen alleen.
Goedkoop doch lekker koken.
Bijv pasta, soep, chili con carne. Visschotel met diepvries filets met tomaat ui en champignons en kaas.
Kost nog geen 2,30 per persoon.
En een vriezer volgooien met aanbiedingen qua vis, vlees etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
altijd de goedkoopste merken nemen. wij doen altijd euroshopper bij de AH of gaan naar de Aldi. verder hoef je natuurlijk geen brood van de bakker en vlees van de slager: gewoon bij de goedkoopste supermarkt in de buurt. veel seizoensgroenten eten. maar wat doe je al? dan kan ik beter antwoord geven>?

Toegevoegd na 2 minuten:
ps. wij zijn met 8 personen thuis en doen het met 150 euro in de week, ongeveer. En we hebben altijd meer dan genoeg bij de maaltijden en tussendoor... Gewoon alles eruit filteren wat niet direct nodig is, en alle boodschappen bij de aldi.