Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel per maand houd je over om vrij te besteden van de bijstand als je in een kraakpand zit?

Gemiddeld kraakpand en de gas water elektra eraf voor 1 persoon ook de boodschappen. Ik ben student dus heb geen idee van de kosten.

12 jaar geleden
942

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Eeh,....het idee van een kraakpand is toch dat je geen huur betaald en geen elektra- of gasaansluitingen hebt ? Anders is het geen kraakpand maar een huurwoning, antikraak of een andere vorm van wonen. Kraken is -even los van de ideologie er achter- uiteindelijk gewoon een huis 'jatten' zonder het mee te nemen, waar verder geen aansluitingen meer zijn.

Je zult je dus moeten redden met gasflessen of een andere dure brandstofvoorziening, een aggregaatje en wat goeie dikke truien. Dat kost wel wat, maar niet bij benadering wat huren je zou kosten.

Eten voor 1 persoon kun je ook zo duur maken als je zelf wilt ; elke dag een diner buiten de deur of een kant- en klaarmaaltijd is natuurlijk prijziger dan zelf wat vegetarisch maken op een primusje. Maar in normale omstandigheden moet een normaal mens van maximaal 50 euro in de week helemaal moeten rondkomen, inclusief schoonmaakmiddelen en persoonlijke verzorging. (Er komen gezinnen rond van dat bedrag).

Ook komt daar onvermijdelijk iedere maand iets van kleding bij - waarbij het ook weer van je hand van besteden afhangt hoeveel dat is.

Al met al moet je -zeker als student - in je eentje van een bijstandsuitkering prima rond kunnen komen, mits je de tering naar de nering zet. En als je geen huur hoeft te betalen, wordt dat natuurlijk wel heel goed te doen.; dat scheelt je zo tegen de 300 euro in de maand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"als student van een bijstandsuitkering" ??? Lekker zeg, zoek een bijbaantje of gebruik de bestaande stufi, toch?
Drepolli
12 jaar geleden