Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Krijg ik nog alimentatie als ik door verkoop van mijn huis vermogen heb?

Ik krijg 1500 per maand alimentatie. Ik heb mijn huis verkocht en heb daardoor eigen vermogen. Mag mijn ex de alimentatie stopzetten of verminderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Partneralimentatie of kinderalimentatie?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

In de basis niet, echter hij kan opnieuw naar de rechter. Dus dat besluit is even afwachten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je ex-man kan nu inderdaad via de rechter aantonen dat je een eigen vermogen hebt, om jezelf te kunnen onderhouden. Alleen als er kinderen zijn, voor hun zal hij moeten blijven betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me nogal onwaarschijnlijk, wanneer je een huis verkoopt betekent dat niet per definitie dat je vermogen hebt. Neem aan dat je niet in een doos gaat wonen maar toch ergens een anders huis moet kopen of huren.
Hij mag zeker niet zomaar inhouden of stoppen met betalen. maar hij zou wel de kwestie kunnen voorleggen aan de rechtbank. En dan zal er een uitspraak komen.

Misschien wil jij die waarde wel gebruiken voor een aanvulling op je pensioen, als ik lees wat er staat was het huis niet in de boedel dus je ex man kan er echt heel weinig mee lijkt me
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding