Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als ik vanuit het buitenland gebeld word, betaal ik zelf dan ook meer voor het gesprek ?

mijn vriend is vrachtwagenchauffeur en is doordeweeks altijd in het buitenland. als hij mij belt, kost het mij dan ook meer ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit is niet waar !!! Als je vanuit het buitenland belt bel je via Nederland naar in dit geval Nederland voor de kosten van buitenland naar Nederland betaalt degene die belt. Jij ontvangt en krijgt geen extra kosten. OOK niet als je hem op een Nederlands nummer belt en hij toevallig in het buitenland is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja het kost je geld, had verleden zomer met mn vriend gebeld, een paar uur, en kreeg later een rekening van 120 euro binnen, dus zou niet te lang bellen! ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevallig was ik laatst bij de grens met België en ontving ik de volgende sms van kpn:

In België gelden de volgende tarieven: bellen naar NL en binnen EU 46ct p/m. Gebeld worden altijd 18ct p/m...

verder is het niet belangrijk, maar gebeld worden kost dus altijd 18 cent per minuut en gebeld worden in Nederland kost niets volgens mij. Dus ja, het kost jou ook meer.

Toegevoegd na 1 minuut:
Toevoeging: gebeld worden kost bij mij dus altijd 18 cent per minuut. De prijs hangt uiteraard af van je provider.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee. gebeld worden kost alleen geld bij "roaming" wat betekent dat je van n ander netwerk gebruik maakt als dat van je provider. als je in t buitenland bent roam je in principe altijd maar er zijn grotere providers die daar n standaard tarief voor rekenen. gebeld worden op je eigen netwerk in het binnenland is altijd gratis (tenzij je collect call accepteert). mocht jij kosten berekend krijgen check dan of je niet via n ander netwerk belt. anders schendt je provider internationale verdragen over opbouw van
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen degene die in het buitenland is met zijn Nederlandse simkaart, betaalt de extra kosten voor het internationale bellen.

Als je naar het buitenland reist, krijg je ook meestal wel een sms met de tarieven voor het gebeld worden vanuit Nederland, en voor het bellen naar Nederland.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding