Ik heb een beslaglegging op mijn bankrekening, maar kan nu niets meer. Ook mijn vaste lasten kan ik niet betalen, mag dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nou en of dat mag; ik heb daar 6 weken lang mee te maken gehad..een rechter legt in no-time beslag maar voor dat er weer een nietig verklaring is ben je weken verder.. jij bent op de een of andere manier ergens van beschuldigd en bent aan iemand waarschijnlijk geld verschuldigd.. en als dat niet terecht is moet jij dat aantonen.....mocht het wel terecht zijn voorkomt een beslaglegging dat je geld op maakt dat je eigenlijk aan neen ander zou moeten betalen..zorg voor een goede advocaat en laat je niet gek maken.. de instanties waar je vaste lasten aan moet afdragen hebben vaak wel wat begrip..wel eerlijk blijven want dat duurt het langste!

Deze vraag is al een keer gesteld en toen oa door mij beantwoord, als je in het zoekvenster het woord beslaglegging intikt krijg je die vraag en het antwoord. Neem in ieder geval morgen meteen kontakt op met de beslaglegger. Er kan alleen beslag worden gelegd op het bedrag wat op de datum van beslaglegging op je rekening staat. Overleg met de betrokkenen, na overleg kun je binnen een bepaalde tijd het beslag weer op laten heffen. Probeer vooral te blijven communiceren met iedereen, hoe lastig en moeilijk dat ook is. Heel veel succes en sterkte!

Wanneer een rechter vonnis heeft gewezen dat jij moet betalen dan kan een deurwaarder beslag leggen op je inkomen. Dit vonnis moet er zijn en dit heb jij ook in je bezit als het goed is. Wanneer er beslag is gelegd dan word er een beslagvrijevoet bepaald. Bij de "gewone" gerechtsdeurwaarders is dit tot 65% van het wettelijk minimum netto salaris. Bij Belasting-deurwaarders ligt deze grens op het bijstandsniveau van 645 euro dat je per maand moet over houden. Wanneer er loonbeslag is gelegd dan is je werkgever verplicht en zonder welke uitzondering dan ook om aan het loonbeslag te voldoen... Als er geen loonbeslag is dan kan een gerechtsdeurwaarder besluiten om beslag te leggen op de bankrekening. Maar ook hier zitten grenzen aan. Men moet namelijk in staat blijven om aan de maandelijkse vaste lasten te kunnen voldoen. Maar dit is eveneens een grijs gebied waarin de banken doorgaans erg doorslaan. Want net zoals de werkgever verplicht is om aan een loonbeslag te voldoen. Moet ook de bank hieraan voldoen. En daar gaat het mis. Want strikt genomen zijn overschrijvingen voor de bank alleen maar cijfers die wel direct, maar niet indirect kunnen worden gecontroleerd. Want wie bepaald dat het geld dat word overgemaakt naar de hypotheekverstrekker, of woningbouwvereniging geen overschrijvingen zijn naar een creditcard maatshappij... Ik heb dit jaren terug ooit eens meegemaakt. En ik kreeg mijn (toen) ABN-AMRObank er maar niet van overtuigd dat de afschrijving van NOTABENE een hypotheek die bij de ABN-AMRObank was afgesloten niet was omdat ik contant geld opgenomen had. Gelukkig is de familie vermogend en kon ik het wel uitzingen. Maar het is echt te gek voor woorden hoe banken hierin doorslaan...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100