Hoe kun je snel en makelijk geld terug geven aan de klant

Bijv als je in de videotheek werkt en het is druk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelfbediening. gewoon la open laten staan dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lol, drukke videotheek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol euca, dan zou ik mezelf graag bedienen, en rijkelijk ;)

Het beste antwoord

Het makkelijkst is doortellen vanaf het te betalen bedrag tot aan het betaalde bedrag.

Voorbeeld: de klant moet €18.95 betalen en geeft €50. Dan pak je uit de kassa een stuiver (en je zegt in jezelf: 19), dan pak je een euro (en je zegt: 20) dan een briefje van 20 (en je zegt: 40) en dan een tientje (50). Als je het geld aan de klant geeft doe je dat in dezelfde volgorde, en je zegt de tussenbedragen hardop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies.
Dat vereist de nodige innerlijke rust, maar het is een goede manier: +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (2)

Dan neem je voldoende rust om de kassa te openen en het geld uit te tellen.

Of bedoel je iets anders????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"voldoende rust" en "druk" gaat niet samen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt mjn, maar iemand die met geld om moet gaan in een drukke zaak, zal daar toch een bepaalde rust voor moeten vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Het hoort nou eenmaal bij het werk. Hoe druk het ook is, zodra die kassa open gaat moet je zorgvuldig en rustig te werk gaan. Al staat er 100 man te schreeuwen om af te rekenen.
Naast de reacties hierboven gaat het verloop van tijd steeds makkelijker. Het is gewoon een kwestie van vaak doen ;)