Hoeveel verdient een klinisch geneticus?

YouCHOOZ Gobnet geeft bedragen die volgens velen ( waaronder artsen ) niet kloppen. Dit zijn zogenaamde richtlijnen die dus niet waar zijn. Zo zou een neurochirurg jaarlijk tussen de 150 000 en 250 000 verdienen. De praktijk laat echter zien dat dit tussen de 300 000 en 400 000 is. Weten jullie meer over het inkomen van een klinisch geneticus?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Ter indicatie: als beginnend afgestudeerde in dienst van een academisch ziekenhuis verdien je, conform de Arbeidsvoorwaarden Medisch Specialisten van de CAO UMC, per jaar een bruto salaris van ongeveer € 80.000,- voor een 45-urige werkweek. Het salaris kan oplopen tot zo’n € 142.000,-.

Dit zijn bedragen zonder de vakantiegeldtoeslag van 8%. Daarnaast ontvang je nog toeslagen voor bereikbaarheidsdiensten. Als je ook de managementtaken op je neemt, krijg je nog een extra toeslag.

Dit zijn salarisindicaties voor 2010.