kan je baas je verplichten een enquette in te vullen?

het betreft een enquette over het bedrijf .en geen prive vragen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Lijkt me niet, tenzij het in je contract staat :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kan hij je dat niet verplichten, maar waarom zou je die enquete niet willen invullen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe raar het ook klinkt denk ik dat hij het best kan verplichten.
Er zijn wel een paar verplichtingen waaraan hij moet doen.
Zo kan hij het alleen verplichten als het in dienst tijd ingevuld wordt, de vragen geen persoonlijke lading hebben en het bedrijf er baat bij heeft.

Mocht je dit niet willen doen (onder diensttijd natuurlijk) dan zou hij dit kunnen vallen onder werkweigering. Hij geeft je tenslotte niets anders dan een werk opdracht. En in de wet staat niet iets specifieks omschreven tussen een zakelijke brief beantwoorden of een enquete invullen.

Daarbij komt dat bedrijven dit vaak doen om er zelf beter van te worden, en om de eventuele werk situatie in kaart te brengen.

En mocht u het niet leuk vinden om enquetes in te vullen dan kunt u het altijd duidelijk maken in de laatste open vraag in kunt vullen.