Wat is de maximale netto WW uitkering die je van het UWV krijgt?

Ik heb een bruto maandsalaris van 6700 euro per maand en vroeg me af hoeveel WW ik krijg als ik mijn baan verlies.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12K

Antwoorden (5)

Op de site van uwv staat het max dagloon bruto.
Ik weet niet of je bij de overheid werkt en je bij abp extra verzekerd hebt.
En is dit een vast bedrag? Jouw bruto salaris of is dat incl bonussen of andere toeslagen?
Ik kan nl zeggen dat je dit bedrag niet krijgt als je ww krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U kunt dit zelf berekenen via de online rekentool, die op via de link kan vinden.

Als u in aanmerking komt voor een WW-uitkering, dan heeft u in principe recht op een uitkering ter grootte van 75% van uw laatstgenoten salaris
gedurende de eerste twee maanden van de WW, daarna bedraagt de WW-uitkering 70% van uw laatstgenoten salaris.

Bij de berekening van de hoogte van uw WW-uitkering (en dit geldt op gelijk wijze bij een WIA- of WAO-uitkering) geldt wel een maximum. Voor de eerste twee maanden bedraagt dit maximum ongeveer 3.080 euro bruto per maand inclusief vakantietoeslag. Omdat een WW-uitkering per vier weken wordt uitbetaald en de vakantietoeslag pas in mei wordt uitbetaald, komt dit neer op een uitkering van ca. 2.622 euro bruto per vier weken. Na verloop van twee maanden zakt uw WW-uitkering naar een niveau van 70%. Uw vierweekse WW-uitkering zal dan maximaal 2.448 euro bruto bedragen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Dat hangt af van je laatst verdiende loon, hoe lang je gewerkt hebt, en ik heb me zelfs laten vertellen dat er een maximum aan zit.

Op de iste uit del ink kun je aan de hand van je laatste loonstrook preces uitrekenen hoeveel WW je krijgt over welke periode.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De min is overigens niet van mij, maar er zit inderdaad een maximum aan die aanzienlijk lager ligt dan het salaris dat in de vraag wordt genoemd.
De maximum uitkering bedraagt de eerste twee maanden 75 % van het maximum dagloon van € 188,88 bruto, inclusief vakantiegeld. Daarna bedraagt de uitkering 70 % van dit dagloon. Er zijn 261 werkdagen in een jaar, dus de maximum uitkering (gedurende twee maanden) bedraagt dan € 3.081,11 per maand bruto, inclusief vakantiegeld. Hoeveel dit netto wordt, hang af van je aftrekposten. Als je € 3.500,- hypotheekrente betaalt per maand, betaal je geen inkomstenbelasting. De maximum netto uitkering per maand, inclusief vakantiegeld bedraagt dus € 3.081,11 netto per maand. In jouw situatie zal dit ongetwijfeld minder zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Strepenkat,

Je wilt graag weten hoe hoog de WW-uitkering is wanneer je een bruto maandsalaris hebt van 6700 euro per maand. Wanneer je recht hebt op de WW-uitkering dan ontvang je de eerste 2 maanden 75% van het dagloon dat is vastgesteld.

Er geldt een maximumdagloon voor de WW. Dit is per 1 januari 2011 € 188,88.

De maximale bruto WW-uitkering per 4 weken is, uitgaande van het maximumdagloon, 75% van € 188,88 = € 2.833. De vervolguitkering bedraagt 70% van € 188,88 = € 2.644 per 4 weken.

Over de hoogte van de netto-uitkering kan ik geen uitspraak doen omdat de bruto-uitkering nog wordt verminderd met loonheffing, premies sociale verzekeringen en de bijdrage voor de Zorgverzekeringswet. Ik adviseer je om contact op te nemen met de Belastingtelefoon, 0800 – 05 43, over de hoogte van deze inhoudingen.

Actuele informatie vind je hier: http://bit.ly/f8Um3y.

Met vriendelijke groet,

Mariëlle
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van de uwv zelf is dit het beste antwoord kan haast niet anders..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch raar dat het Uwv, dat zelf deze bedragen berekent en uitkeert, niet zegt wat het nettobedrag is. Zo moeilijk is dat niet.