Je baas confroneren met foute planning, hoe doe je dat?

Ik loop nu 5 weken stage en word alleen op een afdeling gezet en daarnaast krijg ik bijv. Op dinsdag een avond dienst tot 23:00 en moet ik woensdagochtend weer om 7:00 beginnen. Ik weet dat it niet mag en heb geprobeerd om met mijn baas te praten maar zonder enig effect. Iemand tips??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar de planner, tenminste als je baas dan niet de roosters maakt...
En idd naar je stagebegeleiding.
Aan de andere kant, waarom zo moeilijk? Als het je baan zou zijn zal dat ook heus zonuendan voor komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zal een mooi stage rapport worden;-)
Maar laat je niet uitbuiten en wees assertief!
Flexibel opstellen voor je werkgever is goed, maar niet als het buiten het boekje gaat.

Antwoorden (4)

Als je geen gehoor krijgt bij je baas, dan zou je dit met je stagebegeleider kunnen bespreken. Want deze werktijden
zijn inderdaad onjuist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NEEEEH!!!! hahah jij hier?? +1 :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha..ja hooor daar zijn ze weer!
zeg dat het een stage is en je erg graag wil leren maar dat het wel leuk moet blijven. vraag of hij je uren anders in kan plannen (kom nou, je bent geen robot!!)

doet ie het niet laat het je stagementor even weten dat je hier niet mee akkoord gaat en jij geen gehoor krijgt. misschien dat je mentor je baas de regels aan zijn verstand kan peuteren.

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij ook een + van mij :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha dank je!
lachen om bij dezelfde vraag te komen op een gelijk tijdstip, maar de antwoorden komen zo overeen hihi
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"maar dat het wel leuk moet blijven" Als werkgever zou ik hier toch een partij boos op worden. Werk hoeft niet 'leuk te blijven' werk moet gedaan worden. En zeker een stagair die een bedrijf vaak ook nog redelijk wat kost zou hier niet over moeten beginnen. Natuurlijk mag hij wat zeggen over de werktijden, graag zelfs, maar gooi het niet op 'leuk'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een stagiair is een goedkope kracht, maar geen reden om iemand uit te buiten. de werkgever is heel goed op de hoogte van de regels, en moet zich hier aan houden. op deze manier werkt hij een loyaliteitsconflict in de hand, dus daarom 'het moet leuk blijven' als jij hier als werkgever boos om zou worden denk ik dat je moet kijken naar je manier van doen. als het werk gedaan moet worden heb je de CAO voor de betreffende branche na te leven, en zo niet kan je het in #overleg# doen, of je vaste krachten over laten werken (incidenteel wel te verstaan)
is er teveel werk dan zou ie zich eens moeten buigen over de bezetting in zijn bedrijf. bovendien is er al een keer medegedeeld dat de stagiair zich niet kon vinden in de uren maar de baas naast zich neer heeft gelegd.
Als de baas niet aanspreekbaar is, lijkt het mij zinvol om jouw stagebegeleider van de opleiding in te schakelen. Die kan je vertellen was mag en niet mag, die kan het ook bespreken met de baas als dat jou niet lukt. Ik kan me voorstellen dat de opleiding geen stagiaires meer stuurt, als het werk niet voldoet aan een aantal eisen.

In de meeste bedrijven / instellingen mag een stagiaire niet alleen op een groep staan. Je zit in een leersituatie en je moet altijd terug kunnen vallen op een ervaren kracht. Hoe is het bijvoorbeeld geregeld met de aansprakelijkheid wanneer er tijdens jouw dienst iets gebeurt? En wat gebeurt er als jou iets overkomt terwijl je alleen op de afdeling staat (bedrijfsongeval, of een agressieve patiënt die jou aanvalt of zo)?

Daarnaast is in veel CAO's ook geregeld dat er tussen twee diensten minimaal 11 uur moet zitten.

Nogmaals: de opleiding neemt hier zeker geen genoegen mee. Ze zullen zeker helpen om hier een oplossing in te zoeken, want ze willen ook niet zomaar een stageplaats kwijtraken.

Toegevoegd na 53 seconden:
Sorry, ik was wat traag met typen en zie dat inmiddels anderen hetzelfde idee hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"fout" is een term vanuit jouw visie. Alle stagiairs (apothekers, dokters, boekhouders maar eigenlijk ook alle andere vlakken) moeten bereid zijn massa's uren voor niets te presteren. Een stage heeft als doel dat je alles leert, zodat je zo foutloos mogelijk kunt starten. Ik kan mijn niet inbeelden dat je met zo weinig uren je vak leert zoals het hoort, en op school krijg je toch ook geen geld (stage behoort bij school, NOG niet bij werk).

Ik zie NIETS fouts aan het feit dat je zo hard moet werken. Als je het echt niet wil, moet je met school praten en een andere stageplaats nemen.

Bekijk het omgekeerd: Als je je best doet en het niet fout vindt, zul je met enthousiasme van die baas bijleren, of minstens leren dat de werkwereld geen liefdadigheid is en dat "gratis" (zoals internet dikwijls beweert) niet bestaat in de bedrijfswereld. Zelfs een relatie is in zekere zin ook baatzuchtig. Je moet je eerst onbaatzuchtig opstellen, om later op een goede wijze met baatzuchtigheid om te kunnen gaan.