Is bij iedere website anders. Maar test het zou ik zeggen. Log in en druk op kruisje. Ga dan weer handmatig naar de website van je bank en check of je bent uitgelogd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ja d.w.v de sessie word afgesloten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, de sessie wordt niet afgesloten. Een sessie werkt met een time-out. Bij elk bericht van jouw computer naar de server wordt het sessienummer meegestuurd. Zolang dit binnen de time-out gebeurt, blijft de sessie open. Duurt het echter langer dan de ingestelde time-outwaarde, dan wordt de sessie pas gesloten. Het duurt dus nog enige tijd nadat je je venster sluit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
session_destroy(); wordt aangeroepen op het moment van sluiten van het scherm of de browser, uit veiligheid anders kan je opnieuw inloggen zonder verstrekken van naam en wachtwoord. Hoe internet bankieren dit implementeert weet ik niet percies maar dat ze het doen is zeker.
Het zou kunnen via ajax die een logoutscript aanroept.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bankier bij de ABN, maar die doen het dus niet. Als ik de tab met de ABN-site afsluit, maar de browser open laat, kan ik zo weer terug naar ABN-telebankieren zonder dat ik opnieuw in hoef te loggen. Ik weet niet wat andere banken doen, maar algemeen is het zeker niet. Ik zeg dus niet dat het niet mogelijk is. Ik ben zelf een software- cq. webontwikkelaar en weet dat er niet veel voor nodig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bankier bij de ING die doen het wel.
ik ben zelf een CMS ontwikkelaar.
Schijnbaar stelt ABN de veiligheid niet centraal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat de ABN wel doet is duidelijk melden dat je op Uitloggen moet klikken, omdat anders je sessie niet is afgesloten. Het zou inderdaad wel beter zijn als ze dat automatisch doen als je het niet zelf doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat vindt ik ook niet iedereen houdt zich met de soort zaken bezig elke dag :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je cookies uitschakelt, kan je dan nog inloggen ?
zie dat ze het rek nr en pas nr ook in cookies zetten
Nee. De webserver van de bank kan niet zien dat jij die pagina afsluit. Na een bepaalde tijd (time-out) zal hij je uitloggen. Dat kan een half uur zijn of een paar uur.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou wel kunnen. Een webpagina kan doormiddel van een stukje script het afsluiten van de pagina detecteren en dan nog even vlug een melding sturen naar de bank. Niet dat dat ook daadwerkelijk gebeurt, voor zover ik weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tuurlijk gebeurd dit anders maak het je fisherers wel erg makkelijk
Je moet toch voor de veiligheid op uitloggen klikken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maakt geen bal uit uitloggen roep een script aan welke je uitlogt. Het venster sluiten of de browser roept waarschijnelijk ook een script aan wat je uitlogt of de sessie wordt meteen verwijderd.
Mensen als we echt willen weten hoe dit zit moeten we dit voorleggen aan de bank(en).