Een senior legal counsel is (mede) verantwoordelijk voor de Legal Department (juridische zaken) in een organisatie, behandeld o.a. zwaardere en complexere legal issues, beleid en is mede verantwoordelijk voor de aansturing van het juridisch team.

Een (senior) legal counsel kan zich ook bezig houden met juridische ondersteuning van een specifieke business unit van een bedrijf. De legal counsel vervult daarnaast de rol van adviseur op diverse terreinen, bijv. operational risk en is bijv. het eerste juridische aanspreekpunt voor compliance officers. Tevens pakt de jurist ook de algemene (juridische) klussen op (zoals aftekenen van Legal reportings, opstellen FAQ's, verzorgen van opleiding van (niet) juristen, aansturen para-legal etc.). Er wordt dan nauw en veelvuldig samengewerkt met de professionals uit de business.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Legal Counsel is een advocaat of iemand die je juridisch bij staat. Senior betekent dat hij hoog op de ranglijst binnen zijn bedrijf / praktijk staat.