Stel je deze vraag als leraar?
Dan kun je dat vast wel in de CAO terugvinden.

Staat dat er niet in moet je met je werkgever in overleg hoe zij dat hebben geregeld. Tijd voor tijd of uitbetalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, absoluut niet . Het is zelfs zo dat ze je kunnen opdragen om, als parttimer, op je vrije dagen op te komen dagen voor overleggen en dergelijke. Ook als je als part-timer b.v. een hele week mee 'moet' op een uitwisseling en van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat in de weer bent met je leerlingen, staat er niks tegenover. Meestal is er in overleg met de werkgever wel wat soepelheid te regelen als je vervolgens een half dagje vrij nodig hebt voor een niet in de CAO vastgelegde activiteit, maar tijd voor tijd is in het onderwijs een illusie. En je hebt er alleen jezelf mee, want de lesstof moet toch af.