CV bijvoegen ?

Moet je bij een sollicitatie op internet ook een cv bijvoegen als je nog geen bijbaantjes heb gehad?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Ja, want op je CV staat ook een overzicht van je opleidingen. Dat is belangrijke informatie voor je toekomstige werkgever.
bamibal
13 jaar geleden
Ja, dit is nodig. Ook al heb je geen baantjes gehad, je kunt er je hobbys en opleidingen/scholen vermelden! Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een werkgever heeft altijd interesse in je cv, voeg je deze niet toe dan lijkt het net alsof je deze liever niet wil tonen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt in een CV je persoonlijke eigenschappen vermelden zoals bv: Spontaan, goedlachs, leergierig etc.
En natuurlijk je opleiding, opleiding en interesses.

Zeker doen hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk, altijd. En tenzij je een alien bent die net op aarde is geland, kun je er altijd wel iets op kwijt. Op wat voor school zit je, wat heb je hiervoor gedaan, heb je cursussen gedaan die iets met het werk te maken kunnen hebben, heb je interesses die op het werk aansluiten.

Reken erop dat de meeste werkgevers een sollicitatiebrief pas lezen ná het cv. Een brief zonder cv belandt al snel in het ronde archief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt je eigen gegevens, je opleiding, je hobby's en je kwaliteiten.

Geen bijbaantje betekent niet dat je niets kan. Zet dat om in positief : Ik heb enorm veel tijd in mijn studie gestoken. Dat ging voor alles. En beschrijf de ter zake doende vakken wat uitgebreider.

En bij hobby's uitgebreid: lezen, je pc en wat je dar op kan.

En over vakanties/interesses: surfen, zwemmen, oppassen, ergens geholpen misschien?
Goed nadenken en dan kun je meer op je cv zetten dan je dacht.