Wanneer krijg je een vast dienst verband?

Ik heb nu 3 jaarcontracten bij een uitzendbureau gehad en zou nu mijn vierde krijgen. Dit willen ze echter pas doen als ik 2 maanden en 1 dag uit dienst ben zodat ik niet in vaste dienst kom bij dit bureau. Ik werk alleen in de weekenden bij dit bureau en door de weeks werk ik zelf als junior intercedent. Volgens mij moet je minimaal 3 maanden en 1 dag uit dienst zijn voordat je een nieuwe reeks in gaat. Kan iemand mij hier mee helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je hebt gelijk, er moet inderdaad een onderbreking van minimaal 3 maanden tussenzitten.
Waarom zij 2 maanden zeggen is me een raadsel. Het lijkt me dat je dan een vaste aanstelling zou moeten krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tenzij een bepaling in de cao anders luidt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is dat anders tot en met 23 jaar, en de vraagsteller is 22. Dus ik zou het toch even goed uit (laten) zoeken.
Klopt art. 7:668a BW bepaalt dat er drie maanden tussen moeten zitten. Dit is van dwingend recht en kan niet ten nadelen van de werknemer vanaf worden geweken. Echter wanneer in de cao bepalingen zijn opgenomen betreffende een kortere tussentijdse teemijn, dan kan er wel vanaf worden geweken. Ook ten nadele van de werknemer. Raadpleeg hiervoor eerst even je CAO.

Mocht het bovenstaande niet het geval zijn, dan:
Het lijkt me verstandig even naar het juridischloket te gaan en het daar even voor te leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog even voor de duidelijkheid, het is volgens mij van semi-dwingend recht.
En met "wanneer bovenstaande niet van toepassing is" doel ik op de bepaling in de cao.
Hopelijk is het zo een beetje duidelijk en heb je er wat aan zo.
Gewoon tekenen ,het probleem kan zijn dat je toch in vaste dienst ben ,niet jouw probleem ,inderdaad 3maanden uit dienst voor een nieuwe ao Bep Jonger dan 24 mag ook 4x1 jaar Sinds 2011 crisis regel niet jouw onderzoek plicht dom uitzend buro