kan ik als toekomstige alleenstaande moeder een bijstanduitkering aanvragen als ik stop met werken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Ja .en of een aanvulling op je salaris indien je minder verdient dan? Vraag dat bij je gemeente .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat is in principe mogelijk, maar houdt er rekening mee, dat het uwv vragen kan stellen in de trent van: de noodzaak om te stoppen met werken, of zoeken naar een alternatief om toch waar het mogelijk is je baan aan te houden. Want het liefst ziet men dat je je toch financieel zo onafhankelijk opstelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat kun je niet je bent dan verwijtbaar werkeloos
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmm, dan heb je geen recht op ww. het kan echter wel zo zijn dat je recht hebt op bijstand, als je geen of weinig inkomen, spaargeld en bezittingen (koophuis of auto mag volgens mij niet) hebt tenminste.
ronron1212
13 jaar geleden
Het blijft verwijtbaar werkloos
zelf initiatief nemen om te stoppen met werken heeft nare gevolgen. kom je buiten jouw schuld om zonder werk te zitten ben je zelfs verplicht om een aanvraag te doen voor een bijstandsuitkering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijstand kun je in jouw geval aanvragen. Hou er wel rekening mee dat je een sollicitatieplicht hebt.

In aansluiting op het vorige antwoord: als je verwijtbaar werkloos bent (jouw geval) heb je geen recht op een WW-uitkering
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijstand is als uiterste redmiddel, als er niets anders meer mogelijk is. Als jij zelf je baan op zegt zonder wel een heul heul heul goede reden, dan krijg je geen uitkering.
Dan kunnen we allemaal wel stoppen met werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zult moeten blijven werken tot zes weken voor de uitgerekende datum, en dan kom je waarschijnlijk in een
ziektegeldregeling die door je werkgever wordt betaald.
Zes weken na de bevalling word je geacht weer aan het werk te gaan. Dus zal je opvang voor je kindje moeten zoeken. Kijk op de site van de uwv.
Als je zelf stopt met werken, krijg je zeker geen bijstand.
Probeer opvang voor je kindje te zorgen, of neem het straks als je het zelf voedt, mee naar je werk, als dat kan.
Kan je moeder oppassen? Of een tante?
Als je aanvulling nodig hebt, omdat je onvoldoende geld hebt, kan je wel naar de Sociale Dienst voor bijzondere bijstand.
Maar in ieder geval nooit zelf stoppen met werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is er geen mogelijkheid om eerst in de WW/WWV terrecht te komen?