Stel; ik koop iets bij de AH en bewaar de bon. 2 of 3 dagen later is het in de aanbieding. Kan ik dan het verschil terug krijgen?

Bij kleding en electronica bijvoorbeeld kan dat wel. Maar geldt die regel ook in de supermarkt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Als een kleding- of electronicawinkel dat doet, is dat geen regel, maar is het coulance. Het is dus niets meer dan een gunst.

Bij AH maak je geen schijn van kans. Want op die manier zou je op alle bonusaanbiedingen die je de week ervoor toevallig hebt gekocht, nog korting kunnen krijgen, en dan zouden de medewerkers van de servicebalie gek worden van al die klanten die een herberekening van hun kassabon willen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Bij kleding en elektronica is het zeker NIET zo!
Maar het zal je meestal wel lukken vanwege de coulance van de winkelier.
En dat zal ook wel bij andere producten zo zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het nog in de verpakking zit (en je hebt 7 dagen om te ruilen) dan is het zeker WEL zo.
Ja meestal zijn ze daar bij de klanten
service wel makkelijk in
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's pech hebben. Wellicht is de supermarkt eigenaar zo sympathiek je het verschil terug te geven. Verplicht is hij het echter niet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een optie is om de producten - stel het gaat om zakken chips - terug te brengen en dus je geld terug te krijgen. Vervolgens koop je dezelfde zakken chips opnieuw, maar dan met de korting.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Steenuiltje
13 jaar geleden
Etenswaren kan je niet ruilen.
Ja, dit kan! Als je het bonnetje meeneemt en er binnen 7 dagen naar toe gaat is dat geen probleem!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn ze niet wettig verplicht Steuber!
Nee, bij AH kan je op zaterdag al lezen welke aanbiedingen er de komende maandag t/m zondag zullen zijn. Als jij besluit om dat artikel op zaterdag al te kopen, dan betaal je de gewone prijs.
Amadea
13 jaar geleden
Nee, dat gaat niet lukken.

Het heeft er immers niet mee te maken dat als jij op donderdag een pak hagelslag koopt, dat dit pak hagelslag op maandag in de aanbieding is.

Op het moment dat jij op donderdag de overeenkomst aangaat om een pak hagelslag voor €1.49 koopt, is deze niet meer terug te draaien als deze een paar dagen later nog maar €0.99 is.

Als er een kleding- of electronicazaak is die dit wel doet, is dit uit coulance, maar het is absoluut niet verplicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de bon staat een data van aankoop , en op die data
was het niet in de aanbieding, dus het antwoord is neen.
Als de winkelier het verschil toch teruggeeft , dan is
het een gunst van de winkelier, en heb je geluk gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, daar heeft AH de reclame folders en bonusaanbiedingen voor.

als ze beweren dat ze de goedkoopste zijn en het verschil met de laagste prijs terug betalen kan het wel (laagste prijs moet je wel aan kunnen tonen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wet zegt Nee, u hebt er geen recht op dat u het prijsverschil terugkrijgt. De verkoper mag namelijk zelf weten of hij zijn producten afprijst, en wanneer hij dat doet. En u bepaalt zelf wanneer u iets koopt. Hebt u een product gekocht, dan zit u eraan vast. Dus ook aan de prijs die u daarvoor heeft betaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe niet, zoals anderen al schrijven.
Echter zijn er genoeg winkels, zoals AH die klantenservice hoog in het vaandel hebben staan. Daar kan je op deze manier handig gebruik (of misbruik, zo je wenst) maken.

Ik ben een regelmatige AH bezoeker en zolang je de bon nog hebt kun je zelfs het produkt in geopende staat retourneren.
Ik heb wel eens wasmiddel gekocht waarop stond dat het tegen een bepaalde vlek werkte, maar bij mij toevallig(?) niet, dus heb ik het gebruikte product teruggebracht en kreeg gewoon mijn geld terug.
Ik heb wel eens een bus scheergel teruggebracht omdat er nog gel in zat maar het kwam er niet uit. En dat was wel weken later na aankoop en kreeg ik ook een vervangende bus mee.
Ik heb er wel eens een T-shirt gekocht en een week later deden ze die met 35% korting weg. Toen heb ik hem (ongedragen hoor) teruggebracht met de mededeling dat ik ontevreden was over de prijs/kwaliteit verhouding (hihi), en kocht toen die met 35% korting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ehhh. Zoveel mogelijk dingen in aanbieding kopen qua vles, groente. Tevens folders lezen. Maar je kan product ruilen, en opnieuw kopen, maar niet veel mensen zullen dat doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat kan niet. De aanbieding gaat op een bepaalde dag in en niet daarvoor. Aanbiedingen wisselen per week. Anders kunnen ze altijd wel geld blijven terug geven.
ronron1212
13 jaar geleden
Bij mijn weten kan je etenswaren niet ruilen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet ruilen, maar geld terug krijgen.