Het 'nieuwe' pinnen wordt al toegepast in de UK, is daar ook minder fraude met de pin-pas?

met 'nieuwe' pinnen wordt bedoeld dat er gepint gaat worden met de chip op de pas en niet meer met de magneetstrip.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, bij CenA ook al.

Antwoorden (2)

Ongetwijfeld. Doordat de magneetstrip niet meer gelezen hoeft te worden, maar ipv daarvan de chip, is het skimmen naar zeggen onmogelijk geworden. De chip is (behalve dan bij de OV-chipkaart) veel moeilijker te kraken, dus veel minder fraudegevoelig. (Overig wordt vanaf vandaag het nieuwe pinnen (of dippen) nu ook in Nederland toegepast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sterker nog, het nieuwe pinnen wordt op sommige plaatsen ook al in Nederland toegepast. Bijvoorbeeld bij ons in de HEMA wordt gepind met de chip. De pas is in principe door toepassing van de chip minder fraudegevoelig. Echter, in Engeland is hij reeds gekraakt omdat er voor een goedkopere (minder veilige) oplossing is gekozen. Via de link kun je lezen dat de universiteit van Cambridge de pas met nieuwe chip heeft gekraakt. In Nederland is wel gekozen voor de veiliger variant waardoor het kraken van de pas met nieuwe chip op dit moment niet mogelijk is.