waarom, als je iets NIET kan betalen, en je geeft dat aan, en je wilt een betalingsregeling, en dat kan niet, krijg je incasso kosten. hoe krom is dat

Weet jij het antwoord?

/2500

Omdat je een "contract" hebt waarin je aangeeft dat je tijdig betaald, zoniet er kosten aan zijn verbonden... Als je dus niet kan betalen en een regeling kan treffen (evt. zonder extra kosten) dan is dat al een soort "extra" service.

ik had het zelfde probleem.. Maar je kan altijd een betalingsregeling aansluite met je incasso. Je moet wel echt duidelijk maken dat je het ECHT niet kan betalen, dan willen ze een overzicht met je in- en uitgavens.. Dat kun je vragen. Is wel n optie denk ik?

Nee dat is niet krom!! Jij bent een verplichting aangegaan, waaraan jij niet kan voldoen. Dat is krom! Degene die geld van jou krijgt, schakelt iemand in om toch zijn geld te krijgen. Daarvoor maakt diegene kosten. Die moet jij betalen. Dat is logisch.

Als ze echt geen betalingsregeling met je willen treffen heeft dat meestal een oorzaak. Ik kan niet in je financiéle verleden kijken en er staat ook niet bij om wat voor soort schuld het hier gaat, maar bv woningcorporaties, energiebedrijven en zorgverzekeringen zijn meestal wel bereid om mee te werken. Heb je je misschien in het verleden een keer niet aan een dergelijke regeling gehouden ? Dan trappen ze daar geen tweede keer in en moet je gewoon ineens betalen of je krijgt een incassobureau/deurwaarder aan je broek.

niet krom want de betaalverplichting blijft bestaan. je zult het uiteindelijk toich moeten betalen. een betalingsrgeling is geen recht maar een service

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100