Hallo, waarom kan ik stortingen en afschrijvingen van mijn spaarrekeningen naar mijn betaal rekening niet allebei een aparte categorie geven?

Ik wil graag wat ik van mijn spaarrekening haal níet als inkomsten meerekenen maar het is ook geen uitgave. De stortingen die ik doe naar mijn spaarrekening is wel een uitgave, dus voor mij zou het handig zijn als ik in het 2 verschillende categoriën zou kunnen opsplitsen. Helaas herkent het systeem niet of het van of naar mijn betaalrekening gaat. Hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

beste elliswho,
Meestal raden we aan om alle transacties die met sparen te maken hebben uit te schakelen (of de categorie sparen uit te schakelen). Sparen is in principe alleen het verplaatsen van geld (en ergens anders te laten renderen. Alleen het rente gedeelte zou je dan eventueel onder 'inkomsten' kunnen plaatsen. Je dient dan wel de bijschrijving te splitsen.