Dat is een onderzoek waarbij informatie wordt verzameld over (mogelijke) markten of klanten.
Zie de bron hieronder voor meer informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt mij dat je dit voor school moet doen, vraag het aan de leraar of kijk op google of wikipedia
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een marktanalyse maak je om je huidige om toekomstige markt beter te kennen. Ditdoe je aan de hand van marktonderzoek. Wie zijn mijn afnemers? Gebruik demografische gegevens als leeftijd, sekse, woongebied etc. Dergelijke info vind je bij oa het cbs of spb.
Je begint met een onderzoeksvraag of doel bijvoorbeeld wie zijn mijn afnemers in de randstad, wat zijn mijn kansen op de belgische markt, hoe verhoog ik mijn omzet in het laatste kwartaal etc. Je beschrijft vervolgens je methode wat en hoe heb je gedaan om tot een conclusie te komen. De gevonden info verdeel je dan in hoofdstukken waarin je eventuele deelvragen ook beantwoord. Schrijf een samenvatting die je in het begin van je plan na de methode plaatst. De conclusie moet kort en bondig zijn en mag bovendien geen nieuwe info bevatten. Shrijf na de conclusie je aanbevelingen. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe eerst onderzoek: Ga jaarverslagen en cijfers van bedrijven in die markt na. Daarnaast is een SWOT analyse een goed hulpmiddel (Strength, Weakness, Opportunities en Threats).