mijn kleindochter van 12 woont officieel bij mij ik ben geen voogd mijn vraag is wat is een redelijk bedrag om in haar onderhoud te voorzien

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat is niet zomaar te beantwoorde.
Moet je haar kleding betalen.
Haar sport en spel activiteiten.
Gaat ze mee op vakantie.
Is ze er ook in het weekend enz?
Wat heel verstandig lijkt op dit moment, reken eens over de periode van een maand uit wat je aan dit soort zaken kwijt bent.
Vergeet niet ook dingen zoals school kosten en verzekeringskosten.
Zet alles eens rustig op papier en maak daar voor eerst een gemiddelde van.
Dat is dan het voorlopige kostgeld want aan het einde van het jaar is dan ook te zien hoeveel bv. het energie verbruik is toegenomen.
Dus voor nu een gemiddelde en aan het eind van het jaar een totaal overzicht met een vorm van eindafrekening.
Voor 2012 wordt het dan een stuk overzichtelijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft u begeleiding van een voogd van jeugdzorg en pleegzorgbegeleiding dan krijgt ineen bedrag van rond de 400 euro in de maand. Ook kunt u kijken op de site van het Nibud!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
278,55 euro Kinderbijslag als u geen pleeggeldregeling heeft en misschien ook Kindgebondenbudget.
Meer info via de SVB (zie link).