Als alles geautomatiseerd is waarom zijn er dan nooit bankoverschrijvingen in het weekend?

zelfs geldopnames op zondag worden geboekt op maandag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dan maakt de bank rente.
Het geld kan dus gemiddeld altijd twee dagen worden uitgeleend. (Zo verdient de bank zijn geld o.a.) En het gaat om, gemiddeld, heel grote bedragen.
De mythe van de zaterdag en zondag waarop de bank ""niet werkt"", moet dus instand worden gehouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
interessant antwoord, dus wat ik te horen heb gekregen van mijn bank is dus inderdaad die pure Mythe,
ze verdienen gewoon aan ons in plaats van dat er niemand is voor de doorvoering.

Andere antwoorden (4)

Wat mij is verteld komt het doordat er in het weekend geen medewerkers zijn bij de banken, die moeten het systeem doorvoeren als het ware. Een soort beveiliging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles moet natuurlijk gecontroleerd worden, dat het geautomatoseerd is, kun je zien als je overmaakt van een bank naar dezelfde bank, omdat het saldo van de bank hetzelfde blijft, hoeft hier niet gecontroleerd te worden. Daarom is het daar altijd binnen 1 minuut geregeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vroeger was dit vanwege het gebrek aan medewerkers in het weekend.
in het huidige geautomatiseerde systeem is dit niet het geval.
het word nu gebruikt voor een dag extra rente.

als je een betaling doet op zondag dan gaat het geld van je rekening af maar komt het er bij de ander pas op maandag weer bij, dit is winst voor de bank.

het mag eigenlijk niet maar er word niks tegen gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Banken en verzekeraars gebruiken vaak het weekend om verwerkingsruns en testruns te draaien. Enerzijds omdat er dan geen medewerkers zijn die wijzigingen aanbrengen (die zijn immers vrij). Anderzijds omdat sommige runs langer duren dan 1 nacht. Systemen gaan vaak rond 8 uur 's avonds uit de lucht. Dan start de batchverwerking, die klaar moet zijn voordat de medewerkers weer op kantoor zijn. In het weekend hebben ze wat meer tijd.