Gebeurt het wel eens dat een gierige rijkaard plotseling al zijn geld aan goede doelen geeft?

En als dit niet of zelden gebeurt, hoe kun je zo´n persoon dan ombuigen of beinvloeden zodat ie dat gaat doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat gebeurt meer dan je denkt : heel discreet en via een foundation of schenking aan een instituut met een goed doel (kankerfonds, aids) Vroeger tot in de late jaren vijftig bemoeide de kerk en vooral zusters-nonnen zich hiermee door handtekeningen te verkrijgen om het sterfbed; Dit is gelukkig verleden tijd. Momenteel wordt er wereldwijd een publiciteit gevoerd om te schenken tijdens je leven en dit in je testament op te nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een enkele keer is dat gebeurd. Waarom zou je zo'n persoon willen beïnvloeden? Je kunt jouw rijke oom ombuigen door jou voorrang te verlenen in zijn testament.
Ik weet echter niet of jij het goede doel bent.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha ik zeg precies hetzelfde. qua oom en goed doel dan ;-)
heb jij nog een rijke oom en ben jij het goed doel?
grapje

mensen veranderen. mensen die jaren op hun geld zaten en daninneens een goed doel opnemen in de verdeleing van de erfenis.
je doel moet idd goed zijn. en dat ligt het verder aan de overtuigingskracht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja leuk Bailey dat bij ons hetzelfde door het hoofd ging!
Iemand die 'schandalig veel geld' heeft, om het zo maar even te noemen. Doet dit omdat er een groot fiscaal voordeel aan zit...

Daarbij zullen er een aantal mensen met 'schandalig veel geld' zijn die totaal geen waarde hechten aan geld. Maar het alleen verdomd handig vinden dat ze het hebben...

Vergeet alleen niet dat een groot deel van de mensen die zo veel geld hebben hier ook lang 'kei hard' voor hebben moeten werken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat denk je van de grootste gulle gever, Bill Gates...
(Hij is ook de grootste steler van geld overigens, maar dat terzijde)
En Alfred Nobel?

Ja hoor dat komt zeer wel voor...