zus woont thuis n versluist geld van ouders(seniel,waar ze bij woont, nooit elders n nooit gewerkt) wat zijn de rechten als broer? inzage rekeningen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als de ouders handelingsonbekwaam zijn verklaard en de zuster met uw goedvinden de zaken waarnaam heeft u inzage in alle handelingen. Ook als de zuster eigener beweging de zaken van uw ouders behartigt, heeft u recht op inzage.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Twee kinderen. Ieder gelijke rechten. Ieder recht op inzage.
Ga zelf meer samenwerken met je zus. Niet makkelijk alles aan haar overlaten omdat ze toch thuis woont. Praat over de huisvesting, de spulletjes in huis, de verzorging, hoe verder straks. Kijk samen naar de financiën, de dingen die straks komen: uitvaartverzekeringen, adressenbestand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de ouder nog handelingsbekwaam zijn heb je geen rechten. Rechten ontstaan na dat bevoegdgezag je ouder handelingsonbekwaam hebben verklaard en een toezichthouder of zakenwaarnemer is benoemd.
ronron1212