Hoe lang duurt een internationale overboeking?

Als ik iets overmaak naar een rekening in duitsland via internetbankieren en ik gebruik een IBAN code. Hoe lang duurt het dan voor de duitser mijn geld heeft?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.4K

Het beste antwoord

Dit is afhankelijk van zowel de bank waar je zit als de bank waarnaar het toe gaat. Over het algemeen bied de bank in Nederland de volgende werkdag aan en het is onbekend hoe lang het duurt voordat de bank in het buitenland het heeft. Binnen de Europese unie gaat het over het algemeen redelijk snel. Ik schat tussen de 3 en 5 werkdagen maar het is natuurlijk afhankelijk van de bank.

Toegevoegd op 09-06-2009 11:12:17
en aangezien het naar Duitsland gaat, gaat het over het algemeen redelijk snel dus eerder 3 dan 5 ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ha, die Derko;

Een tijd geleden moest ik geld overmaken naar een Duitsch bedrijf en heb toen op een maandag gevraagd of een spoedbehandeling nodig was als het geld uiterlijk die vrijdag overgemaakt moest zijn. Men verzekerde mij dat zoiets niet nodig was omdat het normaliter binnen drie dagen gestort zou zijn. Met veel bellen en mailen kreeg ik uiteindelijk op vrijdagmiddag de bevestiging dat mijn betaling was ontvangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe dat regelmatig. Bij mij duurt het meestal één of twee werkdagen. Het kan echter van beide banken afhangen - ik boek over van de ING (voormalig Postbank) naar de PSD Bank Hessen-Thüringen.

Als er iets van afhangt en je hebt geen ervaring, zou ik een zekerheidsmarge aanhouden, en rekenen op een onderweg-tijd van vijf werkdagen.

Toegevoegd op 09-06-2009 11:22:13
Ik heb het net even nagezocht voor mijn meest recente overboeking.

Geld afgeschreven: donderdag 4 juni.
Geld aangekomen: vrijdag 5 juni.

Opdracht gegeven ergens in de ochtend van 4 juni. Geld verscheen in Duitsland ergens in de middag van 5 juni.

Als je je opdracht na 12:00 geeft (kan per bank verschillen), kan de overboektijd een werkdag langer worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He t"SWIFT" is een internationaal erkend organisme waarbij overschrijvingen binnen het uur kunnen gevalideerd worden. Grote multinationals gebruiken dit. Bij je bank kun je een speciale spoedprocedure aanvragen, maar zij winnen juist geld bij de valuta-data verhandeling.Daarom staan ze sceptisch tegenover.Dus normaal twee werkdagen maximum.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laatst naar Italie geld overgemaakt en dat was met 2 dagen op de bestemming. Vrij snel dus.