ik maak een folder voor school maar nou weet ik niet he ik beleggen moet uitleggen?

De vraag is: Hoe kan ik beleggen? Heeft iemand een duidelijk antwoord van maximaal 12 zinnen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Beleggen is eigenlijk het investeren in een bedrijf of onderneming. Stel dat jij een aandeel koopt van een bedrijf of onderneming dan bezit jij een gedeelte van dat bedrijf. Jij bent dan dus mede-eigenaar. Als het dan goed gaat met dat bedrijf dan maken ze winst, en maak jij dus ook winst omdat je mede-eigenaar bent. Dan zal jou aandeel dus stijgen. Hoe meer aandelen je hebt gekocht, hoe meer winst je hebt gemaakt. Maar het kan dus ook de andere kant op gaan. Als het namelijk slecht gaat met het bedrijf, dan zal jou aandeel dus dalen en maak je verlies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat je bij de kern moet beginnen. "Wat is beleggen nou eigenlijk". Ik zou zo 12 zinnen voor je kunnen typen, maar het is voor school en dan steek je er nog niks van op.
Het verstandigst lijkt mij dat je je er eerst in moet verdiepen. Lees eerst eens www.watisbeleggen.nl, en voor je het weet staan er 12 regels op papier.