Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik goud heb gevonden hoe weet ik dan de waarde?

Toegevoegd na 38 seconden:
als ik goud heb gevonden hoe weet ik dan de waarde van het stuk goud

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt er mee naar de juwelier gaan!! of je moet is op goeievraag.nl een vraag stellen hoeveel € een gram waard is dan kun je het helemaal uitreken!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kunt ermee naar een juwelier gaan, die kan het wegen en je de waarde bepalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst vaststellen om hoeveel karaat het gaat. 14 karaat is "minder goud" dan 24 karaat. Dan even wegen, het gaat per gewicht. Dan kan je zo op internet de goudprijzen opvragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je oud vind in een mijn of een rivier is het meestal een legering van goud met een ander metaal,dat kan je zo verkopen (prijzen zijn afhankelijk van het aantal karaat)
je kan het ook eerst scheiden zodat je 24 karaat goud over houdt.
dat is het meeste waard, nu 34 dollar per gram

Toegevoegd na 3 minuten:
oud moet natuurlijk Goud zijn...
typen blijft lastig ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De waarde die word gehanteerd onder juweliers is vaak nogal verschillend, zie onderstaande link voor de actuele goudprijzen. Zo heb je een beetje een leidraad.

Ik weet natuurlijk niet waar je goud hebt gevonden, maar als het van iemand anders is geweest, kun je beter aangifte doen bij de politie ovv gevonden voorwerpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding